Studieflitens lampa ger mig energi

Japp, idag hade har jag bestämt mig för att studera flitigt… snacka om att jag fått energi av det!

Jag får så mycket gjort!

Nåja, först blev det en två timmar lång frukost… sen ringde Älsklingen och frågade hur det gick att plugga… då fick jag fart.

En bricka togs fram, laddades med vattenglas en mugg med kaffe… hmm… skulle vara gott med plommon… gick ut och plockade plommon och på vägen kollade jag om nån mer squash var mogen. Gav katten mat eftersom hon följde med mig in och jamade så dant. Fyllde även på vatten åt henne. Gick på toa, spelade på mobilen samtidigt så toa-besöket blev långt… bar in brickan i plussel-rummet… upptäckte att datorn var i TV-rummet… gick och hämtade den… hörde luftavfuktaren pipa, gick och tömde den… kom på att Älsklingen erbjöd sig handla på hemvägen för att jag skulle kunna plugga, ska sms’a handlingslistan till honom… kanske träna idag eller smita över till svärmor?

Ja, ni ser… jag får massor gjort när jag bestämt mig för att plugga, och nu bloggar jag dessutom!

Tänk om jag kunde fokusera all energi på studierna, då skulle jag snart vara forskare!

Fast det är klart… jag är ganska nöjd med det liv jag har nu, och med den person jag är nu… tror forskandet får ligga på hobby-nivå även i framtiden!

Oj, kaffet kallnar visst… 🙂

Uppdatering: Medans jag drack kaffe och åt plommon, fastnade jag på Pinterest… lätt hänt!

Nu ska jag plugga!

Kommentera

Twitter

