Arga doktorn

Jag önskar det fanns fler arga doktorer, som i serien på SVT1!

Nu har jag en toppen-doktor på vårdcentralen som tar mig på allvar, och vågar ifrågasätta tidigare diagnoser. Förr fick jag ibland fel diagnoser, misstro, ofta var de otåliga och stressade. Jag ville inte störa, så jag klagade inte.

Min nuvarande doktor träffade mig eftersom min ordinarie var sjuk. Hon upptäckte då något konstigt i min mage, vilket till slut ledde till operation. Efter den operationen visade det sig att jag inte alls hade de 4-5 diagnoser ordinarie läkaren trodde.

En annan arg doktor hjälpte mig mot felbehandling på 90-talet.

Förra året upptäckte en ifrågasättande doktor min stora D-vitaminbrist. Redan när de lyckades höja nivån litegrann blev jag piggare, och hade mindre värk. Jag tänker på hur det skulle vara om jag kom upp i miniminivå, jag kanske inte ens har fibromyalgi!

Många i min omgivning har i många år, varit med om misstro och feldiagnoser inom sjukvården.

Jag är innerligt tacksam för de arga doktorer jag träffat, och önskar att fler var så!

Kommentera

Twitter

