Boy fyller 12 år idag!

För 12 år sen var jag med när Kvästads Sabina födde valpar.

Föga anade jag;

att en av dem skulle bli en stor ståtlig hane vid namn Boy,
att han skulle förgylla livet för en man vid namn Per-Åke,
att en av dem skulle bli en tik som hette Rita,
att hon skulle flytta hem till mig ett par år senare,
att Per-Åke och jag skulle bli kära i varandra och gifta oss,
att jag och Rita skulle flytta hem till Per-Åke och Boy,
att vi fyra skulle bli lyckliga här,
att Rita skulle ligga begravd i en fin sluttning som vetter mot vårt lyckliga hem,
att Boy nu skulle ligga bredvid mig i soffan och snusa så gott,
att jag fick mata de söta valparna med nappflaska,
och dela många härliga år med två av dem.

Jag skulle ju bara titta på förlossningen!:o)

Grattis på 12-årsdagen Boy!

20130808-081207.jpg

Kommentera

Twitter

