Välsignad söndag

Trots att kroppen inte orkar åka till kyrkan, får jag en välsignad söndag.

Jag sitter i solen och småpysslar.

Bara att solen skiner får mig att le, inte blir det sämre av allt fågelkvitter.

Hund och katt ligger ömsom i solen och ömsom framför mig för att få klappar.

Älsklingens traktor hörs på andra sidan vägen. Även om jag inte ser honom, så vet jag att han mår bra. På ljudet låter det som om dagens verk flyter på som det är tänkt.

Min mössa och jacka ligger bredvid mig, jag behöver inte ens handskar.

På radion är det gudstjänst, och jag känner hur Gud ler mot mig. Mina batterier laddas, för att kunna göra gott.

I eftermiddag är vi bjudna på middag tvärs över vägen, hos svärmor. Det blir garanterat gott och trevligt!

Åh, Gud! Jag önskar alla mina nära och kära fick må så här bra inombords!

Hundsvans bland Gladioluslökar, samt katt bland fröpåsar:
20130414-115302.jpg

20130414-115406.jpg

Kommentera

Twitter

