Konsten att känna sig ledig

Strax efter lunch igår unnade jag mig rejäl lunch på ”Bamboo sushi”. Satt länge och surfade på mobilen, det är ju gratis wifi på Mirum. Åt sakta och smälte maten en god stund. Fick trevligt oväntat sällskap, när Andreas råkade komma förbi. Vi satt och pratade en stund och jag trivdes ännu mer av de avundsjuka blickarna. Tjejer på restaurangen sneglade och undrade nog varför en ung snygg kille som Andreas gick fram till just mig. Det blev ju inte sämre av att han tackade för senast. 😄

Vaknade idag och påminde mig själv om att jag är ledig och har inga måsten idag. Det har varit lite mycket sista veckan, så stressen behövde motas bort.

Då jag gick upp ur sängen var det redan glömt…
”Ledig dag, då kan jag passa på att tvätta, ringa de där samtalen…”

Nej! Ledig! Ta det lugnt!

Tog på mig myskläder, kelade med hundarna och katten. Såg ut genom fönstret och gladdes åt den vackra nysnön. Log åt gårdagens avslappnade och trevliga lunch. Gjorde smarrig frukost med efterrätt.
Frukt, bär och riven mörk choklad.

20130108-091857.jpg

Nu vilar jag frukost.

Hmm, ja det funkar, jag är helt avslappnad och känner mig ledig! 😊

Kommentera

Twitter

