Arbetsbänkslampa

Tålamod har jag gott om, det gör mig oftast inget att vänta. Av hänsyn till mina nära och kära, kan jag vänta flera år på att saker ska bli gjorda.
Till slut tar dock tålamodet slut… då kanske jag bestämmer mig för att göra det själv. Ofta skjuter jag dock upp genomförandet.
Till slut tröttnar jag… det gjorde jag idag.
För fem år sen flyttade jag hit, i fem år har jag velat ha en lampa över arbetsbänken i köket. För ett par år sen bestämde jag mig för att göra det själv.
När jag idag stod i mörkret i köket och tog mina kvällsvitaminer, saknade jag som vanligt en liten lampa.
En liten lampa som bara lyser på bänken, som vi inte blir bländade av.
En liten lampa som gör att man slipper tända stora lysröret i taket för att se vad man gör. En liten spot-light… precis då tog tålamodet slut.

Trekvart senare hade vi en spotlight med sladd som dragits in i skafferiet, så man slipper se den. Lampan lyser på arbetsbänken, utan att vi blir bländade och utan att hela köket är upplyst.
Nu kan vi ta en kvällsfrukt från fatet utan att bli klarvakna igen av lysrören.:o)

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Eva (@evatrillian)
    Aug 10, 2012 @ 09:34:28

    ”Plötsligt händer det” 😉
    Och sen undrar man varför man väntade så länge 🙂
    http://provtyckningar.blogspot.se/

    Svara

Kommentera

Twitter

