Underbar turné-dag

Vilken dag!
Vilken turné!

Tack gode Gud för underbara vänner!

Idag har älsklingen och jag åkt på Vikbolandsturné med våra kära vänner MU. Det var vår 40-årspresent till Ulle tidigare i år.

Turnén bestod av:
Hämtning vid porten,
lugn bilfärd till Stegeborg,
valfri måltid på Stegeborgsgården,
vidare färd, på småvägar, till Arkösund,
besök på keramikverkstad där Micke och keramikern utbytte tankar och visitkort, konstnärer emellan,
(kände mig mäkta stolt att känna Micke)
hon gav mig ett skott från en pellissort jag aldrig sett, ska fråga föreningen vad den heter,
stilla solskenspromenad i Arkösund och besök på båtsvarv,
vidare färd till färjan vid Skenäs,
färjefärd över Bråviken,
skogstur till byn Kolmården,
fönstershopping i mysig souvenirbod,
papegojuppvisning av en duktig och lydig Grå Jako,
festglass i solen med igelkottbesök,

20120721-210516.jpg

hemfärd via vackra Strandvägen med utsikt över Bråvikens solglitter.

Fantastisk dag!
Köpte även några ex av Ulles nysläppta bok, även om jag ofrivilligt råkade pruta… måste komma ihåg pengar nästa gång vi ses!

Den underbara dagen avslutas nu här hemma, i behaglig temperatur nattar jag blommorna i min Ramboväst som rymmer både sekatörer och mobil. Lyssnar på glad musik från ”Imagination movers”.

20120721-210910.jpg
Äter ett par jordgubbar från krukan vid trappen:

20120721-210808.jpg
Lyssnar på när älsklingen klipper en bit av gräsmattan, och tackar Gud för mitt underbara liv!

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Mikael G
    Jul 27, 2012 @ 16:24:04

    Tack för turen kram från MU

    Svara

  2. Ulrika
    Jul 27, 2012 @ 18:08:15

    Ja tack!

    Svara

Kommentera

Twitter

