Laddat för hjärna och medvetande…

Oj, det lät konstigt!

Egentligen är det inget spännande alls, utan skrivning av ex.uppgift.

Häromdagen skickade jag kompletteringen på examinationsuppgiften till ”Svenska och drama som pedagogiska instrument”.

Nu ska jag skriva den där jag aldrig skrev tidigare i år…. till kursen ”Hjärna och medvetande”.

Har laddat mentalt 😕 och på bricka :-), sitter nu i plusselrummet och stirrar på:

Pluggbricka

OK, jag erkänner, det är ett ganska intressant ämne… det är bara den där tröskeln jag måste över, sen är jag uppslukad av böckerna. Fascinerande att läsa om vad folk tänkt om tänkande genom åren. Minns inte när, men ett tag trodde man att hjärtat var medvetandets centrum, hjärnan var till för att kyla blodet…

 

 

Hoppas ni har det bra därute i sommar-Sverige, själv har jag älsklingen hemma och livet leker!

Håll blodet svalt!

Kram på er!

Kommentera

Twitter

