Gud förser mig med nattamat

Gud ger oss det vi behöver.
Det har jag erfarit många ggr, sen jag började lära känna Jesus. Ofta är det i de svåraste stunderna jag blivit mest medveten om det, men ibland även annars.
Just nu är det annars…

Behovet av nattamat brukar inte vara så stort, snarare obefintligt. Skulle jag av någon anledning bli superduperhungrig på natten, kan jag ju knalla ner till köket.

Just nu i natt, är situationen lite annorlunda.
Jag ligger i sängen och snörvlar och hostar, medans jag jobbar på att minska feber och halsont. Älsklingen som behöver sova, för att orka upp till jobbet, ligger på soffan.
Just nu är klockan 03:43, för en timme sen blev jag superduperhungrig. Antagligen för att jag varit vaken hela natten, när man sover går ju magen på lågvarv. Känner mig orkeslös och vill ändå inte gå ner till köket eftersom jag väcker älsklingen då. Vad göra? Till slut var jag så hungrig att jag mådde illa.
Det var då Gud gav mig något att äta, som dessutom var både nyttigt och gott!

Bredvid sängen stod en liten tygkasse, som jag haft med till skolan förra veckan. Gissningsvis tog jag upp den full med böcker, men nu var den nästan tom. Hmm, tänkte jag… månntro om det kan ligga nåt kvarglömt godis där?

Ni som känner mig vet att jag är glömsk, så kvarglömda grejer finns överallt. Ni som känner mig ännu bättre, vet att jag aldrig skulle låta godis överleva så värst länge.

Jag kollade i kassen. Döm om min förvåning, jag hittade två perfekta clementiner!

Skalet hade börjat torka, så det var tunt och svårt att få bort. De var dock inte övermogna, kanske för att de legat mörkt… eller vad tror ni?

Gott var det i alla fall!

Då tänkte jag hur otroligt detta var, och att jag skulle hitta dem just nu!

Maken sover lugnt vidare och jag är mätt i magen.

Tack Gud för att du lät mig glömma dem lagom länge, tills jag behövde dem bäst!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Rose-Marie
    Mar 21, 2012 @ 06:53:13

    Härligt att ha en så mäktig gud eller hur! GVD Kram

    Svara

Kommentera

Twitter

