Adventsljus

 

Tråkiga vita blockljus som säljs billigt kan bli trevliga adventsljus med lite färg och tid.

 

De jag köpte var i ett paket med fem ljus i olika storlekar, varav jag valde fyra till att bli våra adventsljus.

 

 

 

I pysselbutiken hittade jag siffror som kan fästas direkt på ljusen. De skulle först läggas i ljummet vatten, stod det på förpackningen.

Jaha, jag tog locket till tops-burken och la i de två arken och hällde sen i lite ljummet vatten från kran.

Nästan direkt flöt siffrorna upp.

För att kunna plocka upp dem ur vattnet utan att skrynkla ihop dem, använde jag en skalpell.

OBS! Den slöa sidan mot fingret!

 

 

Jag la siffrorna på olika ställen på ljusen. För att slippa grunna på om de hamnade rakt eller inte, satte jag dem medvetet snett.

Det tog en stund innan de torkade fast, så jag kunde kana runt på dem tills jag blev nöjd.

Det behövdes… jag satte nämligen fel siffror först, 1 hamnade på lägsta ljuset… men sen lyckades jag även ha vassa eggen mot siffran (och fingret), så en siffra gick av.

Eftersom de gick att kana runt, så hann jag placera de två siffer-delarna på så sätt att skadan inte syntes.

 

 

Det roligaste var att leka med ljusfärgs-pennan.

 

 

 

 

Glömde ta kort på första advent, men på andra advent såg det ut så här…

Kram Leena

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Rose-Marie
    Dec 06, 2011 @ 05:50:09

    Hej Leena!
    Vad påhittigt! Blev ju jättefint. Lånar detta tips 🙂

    Svara

Kommentera

Twitter

