Vit mysk, minnen

Tänk vad mycket bättre man mår av att dofta gott!
Iallafall gör jag det.
En annan kul sak med dofter är att de framkallar minnen.
Jag hade i min ungdom en doftolja som hette ”White musk”, som jag trivdes i och fick komplimanger för. Min kära vän Kate skrev en fin grej i skolan när hon läste till sjuksköterska, hon associerade nämligen den doften med mig. Tyvärr bytte jag doft, men ångrade det. Sen dess… eeh, typ 20 år… har jag letat efter en doft som ger samma effekt på mig. Den gamla doftoljan försvann nämligen, och nya mysk-dofter funkade inte alls på samma sätt ihop med min kroppsdoft. Dels var de annorlunda och dels ändrades min doft från ung kvinnas till medelålders flicka. 🙂
Men nu!
Fick en sån där liten provpåse med en ny parfym som kommit ut. Den heter ”White Musk Libertine”. Den doftar gott, funkar ihop med min egen doft OCH kombinationen blir ungefär samma doft som den i början på 90-talet! Gissa om jag köpte en flaska…
Nu du Kate, nu kommer du kunna känna igen mig redan innan du öppnat dörren! 🙂
Kram

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Kate
    Jan 24, 2012 @ 13:30:45

    Visst minns jag den doften. Forstod inte varför du bytte. Men som alltid så ville du prova nya saker, utmaningar
    Glad att mysken har hittat hem till dig igen. Undrar bara om maken tycker det samma
    Kram Tebax,
    Hoppas vi syns snart

    Svara

  2. Kate
    Jan 30, 2012 @ 13:56:48

    Vilken tur för oss då ;). Ja, jag menar att maken och jag har samma smak vad gäller parfym..

    Svara

Kommentera

Twitter

